Pim operationeel voor het APP

Maandag 1 september 2014 is Pim operationeel geworden voor het Amersfoortse Pensioen Programma (APP). De technische specificaties en werking zijn geheel gelijk aan de vrij verkrijgbare Pim versie en heeft de primeur gekregen van twee extra mogelijkheden; 2de regeling en onderhoud.

2de regeling

Deze extra functionaliteit is bedoeld voor die bedrijven die naast een hoofdregeling ook een tweede regeling kennen. Het hoofdstuk 'pensioeninventarisatie' doorloopt u opnieuw voor de wensen, behoeftes en doelstellingen van de 2de regeling. In de rapportage kunt u kiezen of u de 2de regeling wilt printen of niet, waarbij deze dan als extra bijlage wordt opgenomen.

Ook de applicatie MoneyView AdvisaOnline (Compleet abonnement) ondersteunt deze mogelijkheid. Per regeling (1ste en 2de) kunt u de gegevens in Advisa activeren, zodat u voor beide regelingen een goede onderbouwing heeft van de productkeuze. Let op dat u de gegenereerde rapporten onder een specifieke naam opslaat in Advisa, bijvoorbeeld met toevoeging 1ste regeling c.q. 2de regeling.

Onderhoudsfunctie

De onderhoudsfunctie (te activeren op de rapportage pagina) geeft u de mogelijkheid efficiënt een update van een rapport te maken voor uw klant. Zodra u deze knop activeert worden alle dan aangebrachte wijzigingen in een andere kleur opgenomen in uw rapportage. Zo is het duidelijk waar uw klant een gewijzigd beeld heeft ten opzichte van de vorige keer. Als u vervolgens het oude, het onderhouds- en het nieuwe rapport opslaat, heeft u een perfect trackrecord van wat u heeft gedaan. Een extra optie dus om invulling te geven aan het beheer van de regeling.

TIP: Deze functie kunt u ook gebruiken om een snelle en voordeligere pensioenadvisering te doen richting kleinere werkgevers. Indien u uw klant goed kent zou u ervoor kunnen kiezen Pim geheel te vullen, hiervan een gegenereerd rapport op te slaan, vervolgens de onderhoudsfunctie te activeren en het rapport via klantinlog (eerste pagina van Pim) aan de klant beschikbaar te stellen, die dan alleen afwijkende meningen etc. hoeft aan te geven. Nadat u dit rapport ook heeft opgeslagen, bespreekt u de afwijkingen met uw klant en genereert u het definitieve rapport. Hierdoor is het ons inziens mogelijk om binnen circa 10 uur het gehele traject te doorlopen.

Masterclasses

Binnen APP zullen diverse Masterclasses worden gegeven, zoals: betaalbaarheid en financieel risicomanagement. APP laat u tijdig weten welke Masterclass wanneer wordt georganiseerd, zodat u zich hiervoor kunt opgeven.

Heeft u vragen over Pim dan kunt u deze stellen op info@vierkeer.nl, bij dringende zaken kunt u uiteraard ook bellen; 033-8200236.